lördag

Leva i nuet

Jobba
En kamrat har köpt ett hotell i Thailand, det började med en liten bar och sen så spårade det tydligen ur och blev ett stort jävla hotell. Eftersom man ska vara lite försiktig med att lämna ut personuppgifter på the interwebb så kallar jag honom för Lelle i det här inlägget, det har jag förresten alltid gjort, men han heter egentligen något annat. Nacka hette ju också något annat.

Vila
I dagarna är han hemma i Sverige för att sköta lite bankaffärer och igår samtalade vi lite i våra smarttelefoner. Vi brukar kalla Thailand för "Tvärtomlandet" eftersom många saker och mycket är lite tvärtom mot hur det fungerar här hemma. Lelle tror att det beror på att thailändarna hela tiden har huvudena uppochned eftersom dom är på andra sidan jordklotet. Det kan stämma.
Han berättade att det är lite knepigt att förstå sig på personalen ibland. För några veckor sedan så betalade han ut första lönen till en tjej som städade och dagen efter så kom hon inte till jobbet. Efter ett par dagar så ringde han upp henne och undrade hur det var med henne och varför hon inte kom till sitt arbete.
- Jag behöver inte arbeta.
- Va, varför inte då då?
- Jag har pengar nu.
- Ja nu ja, men du behöver väl pengar nästa månad med.
- Nej, jag har pengar nu, hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar