söndag

Nu åker vi

Klockan ett idag drar äntligen säsongen igång för herrarna och damerna spelar mot Örebro på lördag. Hade småplaner på att ta mig till Tyresö för att se matchen på plats, men lathet och ålderdom har fått mig till att ta beslutet att streama hem matchen på vår smarta TV och se tillställningen från ryggläge i soffan.
Det är bara en tafflig träningsmatch där hela laget kommer att bytas ut i halvtid, så det är lite på låtsas, men det är ändå något visst med säsongens första match. Man får liksom lite vårkänslor i magen, det känns som att livet börjar om igen. Det är lite som att sitta på Arlanda på väg ut på äventyr igen - att det sedan visar sig att det regnar under hela resan är en annan femma. Just idag är det sol.



Igår sparkade säsongen igång för ett par andra lag som hör hemma norr om Slussen. Det är viktigt med en bra start. (Jag vet att jag jinxar Bajens match genom att leka retsticka, men vafan, det går ju inte att hålla sig.)

En sak till. I början av det här inlägget skrev jag att matchen ska spelas i Tyresö - Hammarby är från Stockholm och Tyresö är inte Stockholm. Att arbeta med idrott i Stockholm är som att försöka tävla i backhoppning där man är den ende tävlande som får starta längst ner och försöka hoppa upp till överbacken (det heter så) där övriga startar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar