onsdag

Heja blågul...rosa?

Börjar med att ursäkta mig för den usla bilden. Hann inte fibbla fram mobilen i tid för att fota tevebilden och sen så målade jag pilen med mitt knubbiga finger direkt på skärmen. Men fotot fyller ändå sin funktion, nämligen att visa det rosa reklamfält som Aftonbladet Sport har längst ena kortsidan på den stora Sverigeflaggan som visas upp vid mittcirkeln innan landskamperna.


Det jag undrar - förutom att jag tycker att det ser förjävligt ut - är om det är lagligt att skända en svensk flagga på det där viset. Det är ju förbjudet att skriva något på en svensk flagga, man får alltså inte texta till exempel Ockelbo rakt över det gula fältet och då borde det väl även vara straffbart att sy fast ett stort fult rosa fält där det står Heja Sverige med Sportbladets typsnitt.

Sådär, nu har jag fått gnälla lite igen. Det var alldeles för länge sen - typ två dagar.

Det borde för övrigt vara förbjudet att skriva Ockelbo på alla offentliga platser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar