lördag

Blinka för fan!

Börjar med att klargöra varför det finns blinkers på bilar och hur dessa är menade att användas.
Blinkers är till för att man ska förvarna övriga trafikanter om att man tänker svänga vänster eller höger. FÖRVARNA! 
Alltså liksom "Se upp här kommer jag och jag ska snart svänga".

"Blink"
Varenda jävla dag när jag cyklar till och från jobbet så är det bilförare som står vid ett rödljus - till exempel korsningen Södermannagatan - Ringvägen - och sen när det blir grönt så kör idioterna ut i korsningen, svänger och först då när dom vrider på ratten så börjar dom blinka. Dom är liksom lite stekiga och flärpar till blinkersspaken i samma rörelse som dom vrider ratten.
Men då ser man ju redan att biljäveln svänger!

När jag som cyklist kommer upp bakom en stillastående bil vid ett rödljus som blinkar höger så kan jag välja att glida fram och ställa mig på motsatt sida, men om bilisten inte blinkar så antar jag att färden planeras rakt fram och anpassar min position efter det. Så vad är det för jävla mening med att blinka när man redan har mitt uppe i svängen - det syns ju som sagt förihelaglödhetahelvete med all världens tydlighet!
Det är lika korkat som att blinka när svängen är klar "Såg ni, jag svängde".
Jo tack, vi märkte det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar