fredag

Lika barn leka...

Skumt
Eftersom jag jobbar med fotboll så väljer jag att i det här blogginlägget uttrycka mig varsamt då det på ett avlägset sätt handlar om min högsta chef. Eller i alla fall min chefs, chefs, chefs chef.
Men är det inte lite konstigt att FIFA valde en kille ur de egna leden när Seppo Splatters korruption äntligen kom fram i full ljusstyrka. Varför valde man en lirare som uppenbarligen är stöpt i exakt samma form, hade det inte varit bättre - i alla fall trovärdigare  - att plocka någon helt utomstående.
Klicka här om ni vill ha mer lök på laxen.

Dessutom så kan jag inte låta bli att döma hunden efter håret, hur mycket avlägsen chef han än må vara.

~~~~~~

För övrigt vill jag tillägga att jag blir lika livrädd varje gång jag råkar göra misstaget att läsa i olika Bajen-forum. Om Hammarby skulle skötas som de flesta där verkar vilja - snabba resultat, ny tränare, nya spelare, nytt allt - så skulle företaget gå i konkurs innan midsommar.
Vi hade lite framgångar för sisådär tio år sen med lånade pengar och det fick vi betala för med fem år i helvetet (Superettan) och vi betalar fortfarande. Men jag är ju rätt gammal, facedowngenerationen kanske tycker att det finns ett värde i sms-lån-sm-guld. Själv vill jag förtjäna min framgångar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar