torsdag

Ny-buskis

Okej, jag tar väl det där med You Tube-stjärnor som jag hade tänkt skriva om häromdagen.
I rent studiesyfte och helt utan förhoppningar om att bli underhållna så tittade vi i söndags på den nya teveserien Småstaden på TV4. Jag hade nämligen sett ett reportage om serien på Nyhetsmorgon och blev lite nyfiken på vad grejen med You Tube-stjärnor är eftersom en stor del av skådisarna - nåja - består av just sådana "stjärnor".

You Tube-buskis 

Förväntningen var att jag som numera är i övermogen ålder skulle få en inblick i den nya världen där tydligen bland annant You Tube-stjärnor är the shit. Väntade mig att få uppleva något nydanande och spännande, något uppfriskande nytt och friskfläktigt. Hoppades att få lära mig grejen, att få känna att jag hänger med, hakar på kidsen, bli både hipp och happ, känna mig modern och greppar prylen.

Vet inte om ordet besviken räcker för den uppgivenhet och tomhet jag kände några minuter in i avsnittet, min tro på ungdomen återvände ner i det mörka hål jag hade hoppats att kunna fiska upp det ifrån. Det visade sig att You Tube-stjärna är samma sak som buskispajas fast än mer tragisk och plågsamt pinsam. Det var humorförsök långt under den nivå vi körde på roliga timmen i fjärde klass. Det var så inihelvete värdelöst att jag tappade all kraft och tro på framtiden och inte ens ville spy.
Är det verkligen den där odugliga generationen som ska försöka ta hand om mig i fall att jag lyckas nå min ålders höst.

Ta bort skiten från bästa sändningstid och låt det återvända till The Interweb så vi vuxna kan få ha televisionen ifred.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar