onsdag

Cykelbaneterror

I ett misslyckat försök med att tänka på nått annat än att det är första premiärdagen för bandyn på tio år som jag inte springer omkring på Zinken som en dåre så lekte jag med den här bilden över Pålsundet som jag visade upp på Instagram igår. Antagligen mitt undermedvetna som valde att lägga in ett Hammarby-märke under ytan. 


Det jag berättade på Instagram var att dårarna med Trafikborgarrådet Helldén i frontlinjen vill ta bort bryggan och båtarna på bildens högra sida för att få rum med en bredare cykelbana. Det får väl vara nån jävla måtta med alla dumheter som hittas på för att dalta med cyklisterna på övriga medborgares bekostnad. Här i Hornstull så räcker det med kaoset som man har lyckats skapa på Långholmsgatan med oframkomlighet för bussar och en helt livsfarlig korsning eller vad man ska välja att kalla den blandning av trottoar, bilväg och cykelbana som man har flätat ihop till en total obegriplighet.
Som jag skrev på Instagram så går det med hjälp av en grävskopa att bredda in mot land istället för ut i drickat och dessutom så går det att sätta upp skyltar med hastighetsbegränsning för cyklisterna eftersom dom tydligen inte själva begriper att det går att anpassa hastigheten efter omgivningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar