tisdag

Box-ning

Efter att under lång tid haft problem med att få dagarna att gå så kan man lugnt säga att det har jag fått bukt med. Efter jobbet och en snabbdusch igår så pep jag iväg och handlade, sen vidare till tvättstugan och precis när jag hade börjat koka ris till middagen så fick jag för mig att installera vår nya Tivo-box. Det är andra boxen som har pajat och precis som första gången så tog det ett halvår och två besök av tekniker från ComHem innan dom kom fram till det jag sa från början, alltså att det var boxjävlen som strulade. Har man bytt alla uttag, kopplingar och kablar och det ändå inte blir bättre innan man byter box så kan jag tycka att det var onödigt att byta hela skiten och krångla i ett halvår ännu en gång bara för att komma fram till att det givetvis var samma fel igen.


Självklart så fungerade inte boxen direkt, den kunde inte hitta kanalerna och meddelade att vårt konto inte var aktiverat och att vi skulle gå in på en viss adress på hemsidan. Det fungerade såklart inte så jag ringde och efter en evighet i kö så fick jag prata med en tjej som aldrig hade hört att någon fått det där meddelandet. Hon skickade en ny signal och ringde tillbaka efter en timme och då funkade det. Förutom att i Mitt Tivo så står det fortfarande att kontot inte är aktiverat.

Lång dag som gick fort. Idag är Plan A att jobba dammsuga och träna. Hoppas verkligen att det blir så, men nu har jag såklart jinxat skiten ur den planen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar