lördag

Sitt i båten Gabriel, det finns en riktig värld

Igår gjorde jag misstaget att diskutera politik med en snubbe på Facebook som visade sig vara en total femfemma. Det slutade med att jag för första gången blockerade någon på FB. Vi kan kalla honom för Gabriel eftersom han heter Gabriel.



Kortfattat så gick det ut på att jag skrev att det aldrig har gått så bra för Sverige som det gör nu. Det hånade dumhuvudet Gabriel och presenterade sin egen uppfattning om det hela som fakta. När jag i min tur visade upp mina källor - alltså riktig fakta och inte en föreställning baserad på sensationsmedia på nätet - så kontrade totalidioten Gabriel med "Haha, ska du inte kalla mig rasist också som vanligt när argumenten tar slut". 
Han fattade inte att mina argument inte alls hade tagit slut, utan att jag jag i själva verket bara hade bjudit på ett enda argument från början, att Sverige och världen aldrig har mått så bra som just idag. 

Ska fortsättningsvis försöka hålla mig till att vädra mina politiska åsikter och fakta här på bloggen. Man når för många svagsinta på FB. 
Funderar dessutom på att leta upp den där jävla Gabriel och slå honom på käften så att han får lära sig att det man skriver på Facebook sitter ihop med den riktiga världen där riktig fakta gäller och där det blir konsekvenser av att man inte kan uppföra sig som folk.
Jävla innebandypajas. 

2 kommentarer:

  1. Han är uppvuxen i en aktiv blå familj i Saltjöbaden.
    // Avgå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är fortfarande förbannad. Han behöver få lära sig att uppföra sig.

      Radera