lördag

Otäckt på läktarna

I veckan nåddes vi av nyheter från Sundsvall - av alla ställen - om att polisen där har förbjudit så kallade OH-flaggor på läktarna. OH-flaggor är alltså såna där maffiga som täcker en stor del av läktaren -  ovanförhuvudetflaggor. Att jag inte har skrivit om det förrän nu beror antagligen på att idiotin satte mig i chocktillstånd. Vän av ordning undrar såklart varför det numera är kriminellt med OH-flaggor i Sundsvall och därför publicerar jag här snutens överskeva motivering.

De har inte följt reglerna och bränt av bengaler och liknande. Vad har de då med stora flaggor och tygstycken att göra? Det är att poliser och vakter inte ser vad som försiggår under flaggorna, där man byter kläder och huvudbonader.

Jag har gått på fotboll alltsedan jag lärde mig gå och jag har stått under OH-flaggor hundratals gånger och inte en enda gång har jag bytt vare sig huvudbonad eller kläder med någon därunder. Det är kanske svårt att tro - i Sundsvall - men det är den bleka otäcka sanningen.

Kriminellt att täcka i Sundsvall

Det som nu är skrämmande är att det här vansinnet givetvis kommer att sprida sig till maktgalna polischefer runt om i landet. Plötslig så kommer det komma besked helt utan föregående dialog och kommunikation om att polisen blev för maktkåta för att kunna låta bli att utnyttja den här möjligheten att jävlas. Att kommunicera är liksom ytterligare en grej som polisen inte begriper sig på. Såhär väljer snuten i Sundsvall att bemöta den motiverade kritiken.

"Jag vill inte kommentera det."

Nä är klart, vad fan ska man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar