tisdag

Tio små...

Så har nu ytterligare en landslagsman bestämt sig för att lämna Bajen, det är den här gången Ante Covic som i framtiden ska vakta målet hemma i Australien.
Förutom ny tränare så blir det väldigt mycket nytt i Hammarby nästa år. Det är både spännande och oroande, det är först nu som klubben har lyckats visa upp en sån där äcklig stabilitet som topplag har. Förr om åren så skulle Bajen aldrig ha vunnit matchen i söndags efter den svaga inledningshalvleken. Att då genomföra så här stora förändringar kommer antagligen att till en början få den grunden att svikta lite.

Men det är som sagt också spännande, vilka kommer nu? Vill Dick Last bo i Stockholm? Kommer klubben att ersätta Pablo (som faktiskt inte kan skjuta) med en pålitlig målskytt? Kanske skulle skoja till det och värva en snabb spelare som omväxling, eller varför inte en som kan nicka in mål?

Jag fortsätter höstens tackande med att tacka följande.

Anders Linderoth, Ante Covic, Pétur Marteinsson, Eric Fischbein, Erik Johansson, Pablo Piñones-Arce och självklart även Björn Runström även om det har gått ett tag nu. Sen vet jag inte hur det blir med Börje Lundberg, men jag anser att alla lag behöver ett tjock mysig gubbe som materialförvaltare.

Jag har säkert som vanligt glömt någon och det lär även bli fler förändringar längre fram.
Det jag undrar mest nu är om baren under läktaren kommer att vara öppen under matcherna mot danskarna och norrmännen? Förra året var den ju stängd vid Royal League-spelet. Lite varm glögg skulle sitta fint.

6 kommentarer:

  1. En fråga Albin. Visst, det blev vinst igår men har Bajen Hockey verkligen något existensberättigande när det som igår kommer 303 pers till Hovet?
    303 personer!!!!

    SvaraRadera
  2. Snacka inte hockey med Albin. Albin har kört ismaskin i 10 år och avskyr hockey.
    En sport där 18:åringar kommer tillbaka efter försäsongsträningen med 15 kilo nya muskler och Joe Dalton-haka har inte något existensberättigande över huvud taget.

    Vem var föresten den där Birger Salming?

    SvaraRadera
  3. Vi kanske ska gå nästa gång så blir vi 305 och om Örnliden slutar att spela svåråtkomlig så kan vi kanske bli 306! Vad säger du Albin?

    SvaraRadera
  4. Ledsen att göra er besvikna grabbar, men jag spikar hellre fast min balle på en brinnande stolpe än jag ser en hockeymatch med Bajen....eller en hockeymatch överhuvudtaget. Jävla muppsport.

    Det var kanske kul en gång tiden när CCCP fanns, när Krobbe tråcklade och man inte visste bättre.

    SvaraRadera
  5. Svåråtkomlig! Var ordet....

    SvaraRadera