tisdag

Insomnia


Passa er för insomnia. Det är kusliga saker det.
För min del yttrar det så att jag är trött som en högerback i GAIS, jag orkar inte läsa vare sig texten på TV eller i en bok, ögonlocken väger bly och jag smådreglar lätt.
I det läget kan det tyckas vara en smal sak att lägga sig i bingen och brutalsova. Lägga mig i slafen fixar jag, men sova, jo hej, du.
Så fort jag lägger ner min korkade skalle på min ergonomiska skönsköna kudde som V så snällt har införskaffat till Albin, hon ser inte bara fessli ut, hon är bra snäll och söt ibland också, så piggnar min sjuka skalle till. Det viner tankar och grejor som jag borde skriva ner för att äntligen få det här jordklotet att rikta riktningen åt rätt håll.

Sen är det inte bara det att hjärnan får för sig att damma på med full turbo, det kan jag ta, har små knep för det.
Det är då RYGGPROBLEMEN träder in på scen igen. Krampmjölksyran som tär likt kinesisk vattentortyr dygnen runt är inte sömnstörande nog, ånä, det räcker inte. Nu klämmer nämligen ryggen åt dom inflammerade trådarna i ryggens nervsystem, detta taskspel gör att mitt högra ben, högerarmen och den av fotboll välformade högerskinkan hamnar i en myrstack full med elaka rödmyror.
Det kryper i musklerna som det brukar kännas efter en hård match eller någon annan stenhård träning, Fast då brukar det vara angenäma kryp, för då har man ju gjort mål, är allas hjälte och då tänker man på det och somnar.
Dom här muskelkrypen är ej angenäma, dom är bara löjliga och irriterande.

Har frågat läkarna varför dessa myrstackar håller mig vaken natt efter natt efter natt. Ingen vet.
Då ingen vet så ska Albin själv dra till med en gissning. Dom flesta som blir lama och hamnar i rullstol blir ju lama från midjan och ner.
Men om man väljer att göra som min farsa, nämligen slå i skallen istället för ryggen, då blir man lam i ena sidan av kroppen, på längden.
Det då Albin funderar på är om det kan finnas någon möjlighet att alla dom gånger han har varit inne på sjukan med hjärnskakning plus dom hjärnskakningarna där sjukhusbesök inte orkades med. Att alla dom 12-14 hjärnskakningarna har påverkat ryggens nervsystem på något vis som nu gör att hela högersidan känns strömförande.

Flummbloggen förklaras av Albins intagande av 10mg Stilnoct innan skrivandet inleddes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar