söndag

El Clásico


Ikväll smäller det mellan de onda och de goda krafterna i Spanien - endast moderater och fascister vurmar för det vita fusklaget (moderat och fascist är väl egentligen samma sak, men ändå).

Det är intressant hur saker och ting förändras - på 80-talet så tittade folk lite snett på en om man deklarerade att man var intresserad av fotboll och framför allt om man förklarade att man lusläste tabeller som till exempel Jupiler League i Holland eller varför inte B Ethniki i Grekland.
Numera pratas det om en match som ska spelas på söndagen redan på morgonnyheterna på fredagen här i Sverige.
Självklart välkomnar Albin den här utvecklingen - men samtidigt så tycker han att det är lite synd att han inte får känna sig lika annorlunda längre när han sitter med snoken framför blaskan och räknar plus- och minusmål i Italienska Lega Pro 2a Div B. Grym serie förresten.

3 kommentarer:

  1. Till och med min granne har tröttnat på Zlatan, och hon vet inte ens vad fotboll är. Nej, tacka vet jag Lega Pro 2. Tacka vet jag lag som Bassano Virtus, Nocerina och Poggibonsi.

    Ni hör ju, bara namnen är som ljuv musik...

    SvaraRadera
  2. Han må va stöddig o ser förjävlig ut med det där höghuset mitt i plåten , men nog fan är pojkfan genialisk med bollen!

    SvaraRadera
  3. Den anonyme ovan var förståss jag!

    //Örnen

    SvaraRadera