måndag

Katastrof i HD



Säga vad man vill om japaner och deras kameror - men aldrig tidigare har vi fått amatörfilmer i lika hög kvalité från någon naturkatastrof. Filmerna från Thailand 2004 ser ut som rena rama Super-8 i jämförelse.

Jag vet att Lissabon raserades av en tsunami 1 november 1755, men jag hade i ärlighetens namn inte en susning om vad en tsunami var/är för något när jag vaknade på juldagen 2004, men nu sköljer det ju in en tsunami lite här och där titt som tätt. Vad är det som har hänt - har vi fått fler jättevågor eller har vi helt enkelt bara fått fler amatörfilmare.

~~~~~~

Efter gårdagens inlägg slog den Stora Bakfyllan till som en jättetsunami och jag skrev ju om att jag hade botat min vita period med kombinationen rödvin och ouzo och att det var därför jag var extra kraschad. Men allt det där om att man blir bakfullare av till exempel rödvin jämfört med öl är bara bull, man blir bakfull av alkohol helt enkelt. Dricker du vin så får du i dig en större mängd alkohol på kortare tid än om du ölar och det är därför du blir mer sliten av vin. Man blir nämligen bakis av alkohol och inte av vindruvor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar