onsdag

Vuxenhem AB


Nu börjar vi få riktigt fint hemma efter flytten och det är först och främst Pias förtjänst. Hon sitter med tänkarmössan framför datorn och hittar hyllor, krokar, mattor, ploppar, krukor och alla möjliga grejer och framför allt så far hon runt som en virvelvind och donar och fixar. Igår när jag kom hem från jobbet så hittade jag henne längst ner i hörnet utav vardagsrummet (hon vet inte att jag tog bilden här nedanför och jag lär få mig en liten tillrättavisning av den lilla anledningen).
Mysigt och fint blir det hur som helst och det är väl på tiden att man stilar till sig lite när man faktiskt är äldre än färgteven.

~~~~~~

Sällan har väl en match förtjänat titeln "Måstematch" mer än den tredje semifinalen som spelas ikväll. Tyvärr så tror jag att det hela är över runt nio och att jag får lägga in säsongens sista matchrapport på hemsidan framåt midnatt. Men och andra sidan så tippar jag som en fludderpundare - jag var till exempel helt tvärsäker på vinst i måndags - så det är faktiskt inte helt omöjligt att vi får en hemmamatch till på lördag.
Det som gäller för spelarna nu är att inte tänka på att dom måste vinna tre matcher på raken utan istället köra det gamla tricket med att bara fokusera på att vinna nästa tiominutersperiod och sen nästa...och nästa...och nästa...och...

~~~~~~


1 kommentar: