måndag

Framfötter?







Ska försöka mig på en kortfattad rapport från matchen Jordanien – Sverige men det blir inte lätt för dom två halvlekarna får Stilnoct att framstå som renaste kokainet.
Det som fick mig att höja lite på ögonbrynet var dom högljudda inslagen av billig arabdisco som bröt igenom i sändningen några gånger i början. Roligare än så blev det inte.
Skulle i så fall vara att man fick lära sig att Sören Cratz arbetar lika enkelt med sitt sätt att kommentera som han arbetar med sitt sätt att leda fotbollslag. Han höjde upp kommenteringen till en ny nivå i enkelhet, han sa bara samma saker som han sa under förra matchen rakt av. Exakt samma ord. Fascinerande och skrämmande på en gång. Man fick återigen höra att det heter inte ”dribbla av en motståndare” utan att man ”slår ut honom”. En spelare blir inte utbytt, han ”går dän”.

I själva matchen så kommer jag ihåg hur Stefan Ishizaki slog ett inlägg från kortlinjen som Jeffrey Aubynn nickar hårt på den fladdrande målisen i 10:e spelminuten. Samma Aubynn hade sedan ett hårt skott på den återigen fladdrande målvakten, detta i spelminut 36.
Ishizaki visade upp en ny sida som han måste ha lärt sig i Norge, nämligen ett fysiskt närspel som i alla fall inte jag har sett från honom tidigare. Ett närspel som han tyvärr lämnade kvar i omklädningsrummet i pausen.
Det som annars fick mig att hoppa till i min fåtölj var när dom zoomade in den ena linjemannens underarmar, så håriga lemmar har jag inte sett sen jag såg King Kong i svartvitt.

Andra halvlek startade med en omedelbar besvikelse då von Schleebrugge blivit utbytt mot den värdelöse Christoffer Andersson. Det enda den tölpen har bidragit med till denna världen är när han för några år sen lät sitt krull växa ut till en utmärkt mikrofonfrilla i ren pimp-klass.
Jeffrey ”slog ut” tre man i en snurrdragning varpå även han blev utbytt och där dog mitt intresse helt.

Det här var matchen då den överskattade Dusan Djuric skulle visa upp framfötterna. Jag vet inte vart framfötterna sitter på en normal kropp men om Dusan har några sådana extra fossingar så visade han inte upp dom. Det enda han visade upp var sitt bäbisnylle.

Det som kunde ha blivit en trevlig historia mellan Jordanien i sina vita ställ från JAKO och Sverige i dom vanliga gula tröjorna från Umbro blev bara en enda fet besvikelse.

4 kommentarer:

  1. Jag vill bara säga stort TACK till dig och det underbart roliga du får ner på prent. Helt fantastiskt att få skratta så mycket när man läser det du skriver.

    SvaraRadera
  2. Keep up the good work.

    SvaraRadera