fredag

Herr Ågren


Som omväxling ska jag idag inte klaga på det jag läst i blaskan. Idag ska jag ge stort beröm till Jonas Fredén som i DN ställer 9 frågor till en kille som är generaldirektör för folkhälsoinstitutet och som har det passande namnet Gunnar Ågren.
Ågren tycker att fulla personer inte ska få beställa på krogen. Detta får Fredén att ställa några underbara frågor. Som t ex följande.
"Är det inte därför man går på krogen Gunnar? För att bli Full?"
Djupingen Ågren svarar såklart nej och då frågar Fredén.
"Men om man beställer in drycker med alkohol är det väl för att dricka upp dem?"
Sen fortsätter det i samma stil och partypajjaren Ågren svarar givetvis nej på allt som luktar kul så då dunkar Jonas in slagkottsfrågan.
"Kan man inte vara både full och glad?"
Även på denna fråga svarar självklart muntergöken Ågren nej och får till slut frågan om han själv dricker.
Svaret blir även här nej.

Detta sista svar får mig att ifrågasätta lämpligheten i att Herr Ågren uttalar sig i ett ämne som han enligt sig själv inte vet ett endaste dugg om.
Ungefär som att jag skulle börja tala om för alla mödrar hur det är att föda barn.

Ge honom sparken nu!

2 kommentarer:

  1. ganska intressant är att det är 1, förbjudet att servera berusade människor på krogen (enl lag) och 2, förbjudet att fråga om kunden vill dricka mer.
    men det är ju ingen förutom folkhälsoinstitutet som känner till detta. och jag.

    SvaraRadera
  2. Det är inte ofta man önskar livet ur folk men en fullblodspajas som herr Ågren har definitivt förverkat sin rätt att leva.

    SvaraRadera