onsdag

Pauleta


Ni som hade lyckan att se PSG - Auxerre kommer som jag aldrig någonsin glömma när Pauleta klackade i kryssribban.

Inlägget kommer bakom Pauleta som har tagit plats vid straffpunkten, då böjer sig denne mirakelman framåt med rakt stödjeben och viker upp sitt högerben i en båge bakom ryggen och klackar stenhårt i ribban!
Anders Grönhagen som agerade bisittare blev så till sig av förtjusning att han fnittrade så han fes.
Vilket mål det hade blivit, min gud!

PSG vann med 1-0 och gick vidare till dom sista 16.

3 kommentarer:

  1. Det låter som det gamla hederliga storkskottet som jag och Robban Wiik praktiserade i början på 90 talet.

    SvaraRadera
  2. Det är ju det enda skott som du kan.

    SvaraRadera
  3. Det där skottet heter Flintlock Flipp efter sin skapare Dr Flintlock som figurerad i tidningen Buster. Tror att serien hette Häxmästaren. Om jag inte minns fel så var denne Flintlock en trollkarlstyp i svart slängkappa och med diaboliskt utseende. Han hade banbrytande teorier om hur fotboll skulle spelas och försökte lära ut detta till sin unge adept som jag tyvärr har glömt namnet på. Kan någon berätta mer om denna serie.

    SvaraRadera