lördag

Semlor

Ingen tutar...tystnad...tystand...skont...
Efter gardagens flygtur i olburken med propeller och 12 andra pasagerare sa sitter vi nu och vantar pa en buss som ska fora oss till Vang Vieng.
Vi har bokat tag till Bangkok och kommer om allt flyter pa att komma dit pa morgonen den 16:e. Vet nagon om Holmsten komer att vara dar da? Jag har forsokt fa kontakt med honom via sms men han ar val for packad for att kunna svara.
V var ute och spatserade idag pa formiddagen och ratt var det var sa stod hon framfor "Svenska Bageriet" och dar kunde man kopa semlor! Vem vill ata semlor i 35 gradig varme? Undrar hur manga som saljer pa ett ar?
Det ar nastan ebb i Mekongfloden sa V lyckades nastan ga over till Thailand.
Eftersom vi ska aka till Bangkok pa kvallen den 15:e sa behover vi inte strula med vara visum. Men jag gillar inte att gajjen pa resebyran i Hanoi lurade oss. En dag ska jag aka tillbaka dit och montera bort tutan pa hennes vespa.
Igar nar jag kopte lite dricka till rummet sa spanade jag in priserna pa alla flaskor och upptackte att det ar billigare att kopa sprit har an bira!? Ett helror kostar 5 kr for vodka och 6 kr for wiskey, mycket markvardigt!
Tur att jag bara (nastan) dricker bira pa den har resan.

2 kommentarer:

  1. vi var på bageriet och köpte bröd

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att jag kommer in på min dator igen, så jag kan följa er.

    SvaraRadera