torsdag

BK Borsten på turné



Efter det här inlägget blir det uppehåll över helgen eftersom Albin ska åka med bollklubben på träningslägret till Riga. Flyget går i svinottan och sen ska det tränas två pass på fredagen och på lördagen vankas det träningsmatch mot Auda FK som tydligen mötte Blackpool för ett tag sedan. Som tur är har dom sålt sin bästa back till Öster så vi kanske kommer undan med tvåsiffrigt (alltså inte tresiffrigt) - det känns som att ett lag från 2:a divisionen kan vara lite väl häftigt.


Sökte bilder på Riga och fann bland annat denna - okej, jag har räknat med att det kan bli rätt blött i Riga, men ändå.

Vår snälle tränare har gett oss några fraser som vi bör lära oss.

Man nav naudas - Jag har inga stålar kvar
Ka noklut lidz bärs? - Vart ligger baren
Tev ir skaistas pupi - Du har sjyssta rattar
Es esmu no Zinken - Jag är från Zinken
Es esmu pazaudejis draugus - Jag har tappat bort mina vänner
Es milu, kad tu smaidi - Jag älskar när du ler
Kur es esmu? - Vart är jag?

----------------------------------------------------------------

Okej att Solna AIK brukar ha en målvakt iförd orange tröja och tränare med orange halsduk under matcherna, men är det inte lite väl häftigt att rösta kepslirarna i styrelsen också. Bajen har förvisso Jutte i styrelsen, men genomtrevlige Jutte är ljusår ifrån att vara en läktarligist. En gång i tiden satt ju till och med Bagdad i styrelsen för Hammarby Fotboll och att kalla honom för huligan är som att säga att Solna är en trevlig stad att semestra i. Att se Bagdad boxas måste vara lika vanligt som att få se jultomten snorta fludder på midsommarafton.

6 kommentarer:

  1. Frank Bagge har ALDRIG, jag repeterar ALDRIG varit med i Firman. Att han känner folk i FB är väl inga konstigheter, jag vet inte en enda Gnagare som inte gör det. That's it. Att sedan DN väljer att trumma på om det är upp till dom, i mina ögon är det bara patetiskt. Ungefär som att skriva om det här

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Fantastiskt att snubben som uttalar sig på DN i råttämnet heter FRANK! Sjukt roligt, ständigt dessa Frank-snubbar. Var kommer de ifrån? Frankfurt?

    SvaraRadera
  3. Exakt! Jag skrev självklart om det för att retas - egentligen så skiter jag helt och fullt vilka som sitter i Solna AIKås styrelse.
    Men det funkade tydligen att trampa lite på den ömma tån.

    SvaraRadera
  4. Du trampar inte på nån öm tå, det låter som om du tror att du gjort något medvetet och smart? Det du gör är att som en bonde på vattenfestival snubbla på min grabbs fötter. Att du inte vet bättre ursäktar dig inte.

    SvaraRadera
  5. Ett - jag ber INTE om ursäkt. Jag skriver vad fan jag vill här och om du inte vill läsa så behöver du inte klicka dig hit.

    Två - jag känner hur många äkta gnäggare som helst som jag och jag känner även en del kisar i FB - jag hyser mer respekt för dom än för många pajas-Bajare. Har du hört talas om humor. Slappna av.

    SvaraRadera
  6. Alla vi Gnagare, äro huliganer.

    SvaraRadera