torsdag

Sådärja


Nu har vi köpt biljetter till cupens enda hemmamatch - skumt cupupplägg. Vanligtvis i cupspel så möter man en motståndare och vinnaren går vidare, här har man valt ett gruppspel där Hammarby precis som förra året får spela en hemmamatch och två på bortaplan mot tre olika motståndare. Pia ska åka till Solna för att även se den matchen, men jag väljer att lägga min kosing söder om Slussen och ser solnaiterna ta sig an Bajen på TV. Dels vill jag inte göda Solna AIK ekonomiskt och sen så vill jag inte riskera att åka på lappsjukan. Lappsjuka är läbbiga grejer, som älgbett ungefär.
På 80-talet så brukade Holmben och jag elda upp våra skor efter besök på Råsunda, allt för att undvika smittorisk.

Nu hoppas jag bara att vi slår ut Vänersborg och att förbundet då håller sitt löfte om att vi får flytta semifinalen som är planerad till samma dag som fotbollsmatchen mot Landskrona. Känns inte som en bra idé att Hammarby spelar bandy och fotboll samtidigt i Stockholm.
Dessutom så blir det personligen svårt att jobba på Zinken samtidigt som jag sitter på Söderstadion och ser på fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar