tisdag

Ylimielisyys

Det är lite skönt att Google inte har full koll på allt. Rubriken till dagens inlägg är svaret jag fick när jag googlade efter motsatsen till ordet hybris. Antar att det är finska och betyder nått i stil med ödmjukhet, men jag vet inte, fråga Google. 



Kommer verkligen inte på något att blogga om, eller så orkar jag inte riktigt. Funderade ett tag på att skriva lite om den påstådda hybris som en del anhängare till andra lag nu verkar tro att vi grönvita drabbats av. Men det är så dumt att jag inte tycker att det är värt att slösa någon större mängd kraft på en sån sak. Tycker man att det är hybris att hoppas på en placering i mitten av Allsvenskan så vet man helt enkelt inte vad ordet hybris betyder.
Bilden här ovanför beskriver bättre hur de flesta på Södermalm inners inne känner...och alltid har känt.

Avslutar med ett citat från Marcel Proust som jag hittade i Förändringshandboken och som inte har ett skvatt med ovanstående text att göra. Tycker bara att det är tänkvärt liksom.

"Alla våra slutgiltiga beslut fattas i ett sinnestillstånd som inte är varaktigt."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar