söndag

Tredje etaget

Det är fullt möjligt att Halmstad är det sämsta lag Bajen någonsin förlorat mot. Dom var så dåliga att jag ville gömma mig bakom soffan för att det var så pinsamt att se. Ändå förlorade Hammarby, så jag orkar inte skriva mer om det.

Jättemånga 
Istället ska jag fortsätta att gotta mig åt publikrekordet som vi välförtjänt plockade åt oss. Hammarbyare har alltid varit lite motvilligt avundsjuka på Solnas faktiskt imponerande publiksiffror och i försvar hävdat att vi skulle haft ännu bättre om vi bara kunnat få in fler än de drygt 10 000 som fick plats på gamla Söderstadion, men kanske ändå innerst inne inte varit sådär helt säkra på det. Nu är vi säkra. Vi är överlägsna.

Faktum är att vi fortfarande hämmas av att vi inte kan få in alla som vill se Bajen på plats. Gnaget har även nu en arena som tar in fler åskådare, vilket gör det möjligt för klubben att nå det utmärkta snittet 20 983 (Bajen 25 507). Hade Friends Arena haft samma publikkapacitet som Nya Söderstadion så skulle deras snitt för den här säsongen landat på 18 168.
Man kan undra vad Hammarbys siffror skulle ligga på om det gick in fler så Nya Söderstadion. Låt oss säga att de två derbyna hade dragit 40 000, vilket är helt rimligt, i så fall skulle det nya rekordet hamnat på 27 071.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar