söndag

Dollarboll

Nu har jag nyss tecknat upp mig för C More Sport via teven eftersom jag inte vågar lita på deras hackande streamingskit. Det kostar hutlösa 425 kr i månaden, vilket blir sisådär 3500 för en säsong med fotboll. Alltså lika mycket som jag betalar för mitt säsongskort för att kunna se Bajen live. 7000 kr för en säsong och så får jag mejl till damfotbollen där folk klagar på att det är för dyrt med 950 kr för att lösa inträde till damernas alla hemmamatcher. Olika världar.

17 kanaler - jag behöver 1

C More borde fixa abonnemang för olika lag, så att till exempel jag kan köpa enbart de matcher som Hammarby spelar. Varför jag ska betala för kanaler som visar pucky, tennis och golf förstår jag inte. Det är ju inte ens riktiga sporter. Okej pucky är en sport, men en totalt ointressant företeelse som numera mest verkar gå ut på att mjölka så mycket bidrag från kommunen som möjligt (läs Leksand), alltmedan tennis är rikemansmotion och golf en hobby för lata.
Men det är väl så att ledningen för C More är både rika och lata och därför tror att vi vanliga människor också vill sitta och glo på deras plastsporter.



Som motvikt mot dagens kommersiella idrottsvärld så lägger jag in två bilder från gräsrotsidrott. Borsten torskade träningsmatchen igår mot Bajen United - i svarta byxor?! - uppe på Tanto med 2-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar