torsdag

Jävla fifflare

Har skrivit det många gånger tidigare, men det tål verkligen att upprepas att Filippa Reinfeldt måste vara en av de obehagligaste och smutsigaste människor som någonsin har fått någon slags makt i det här landet. Eller så är hon bara dum i huvudet helt enkelt och det kan man ju faktiskt inte rå för.

Hon var alltså Sjukvårdslandstingsråd i Stockholm när det där makabra avtalet med Onemed skrevs. Ett avtal som kostar varje skattebetalande stockholmare sisådär 2000 kr. Nu gömmer hon sig undan ansvar genom att svamla om att hon hade slutat inom politiken när avtalet började gälla, vilket förvisso stämmer, men hon var förihelvete verksam när det skrevs. Idi Amin är inte heller verksam inom politiken idag, men det gör honom inte ansvarsbefriad för det, inte ens att han har varit död i 13 år gör honom skuldfri. Det funkar inte så.

För att göra det riktigt lortigt så jobbar numera Filippa som chef på vårdföretaget Aleris. Om jag satt i styrelsen för det bolaget så skulle jag ta mig en allvarlig funderare på om det verkligen är passande.

Känns som att IMM borde ta sig en ordentlig titt på den här historien. Jag vill i alla fall att mina 2000 kr går till något vettigare än till att göra rika rikare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar