fredag

Lennart Skoglund


Imorgon (julafton) skulle Lennart "Nacka" Skoglund ha fyllt 76 år och firas på numera traditionellt vis vid Lennarts staty.
Igår fick jag fick jag frågan av min mor om jag vill ha Lennarts autograf som hennes kompis fick när hon skottade taket på honom (klippte håret, måste ju använda fåntrattslang när jag skriver om Lennart.) en gång i tiden.
JA,VAD TROR HON?!
Jag har ju lyckats slarva bort mina gamla boxningshandskar som jag fick Ali´s namnteckning på, men då var jag ung och ännu dummare. Lennarts kommer att ramas in och hängas på hedersplats.

(Kallar Herr Skoglund för hans riktiga namn i texten på ett tjatigt vis för att reta alla från Solna och Stureplan som tycker att det är så typiskt larviga Bajare. Vilket det också är.)

2 kommentarer:

  1. Det är som att kalla "Lill-Babs" för Barbro ungefär.

    Jag kallar tex Kurre Hamrin för Kurt.

    SvaraRadera
  2. Min första dag som sotare så var jag och Mini-Kenta hemme hos Barbro. En bar på en bro?

    SvaraRadera