torsdag

Underbara rökförbud!




Innan jag skriver vidare vill jag klargöra för eventuella läsare (finns det några?) att jag är fullt medveten om mitt förvirrade förhållande till alkohol. Den dagen när jag lyckas lura mig själv att det är helt problemfritt har mitt nuvarande storbruk övergått till rent missbruk och jag hoppas att jag inte är så lättlurad.

Nåväl, nu till det av gud sända rökförbudet. Till att börja med så kan jag skriva till alla er nikotinmissbrukare som klagar på detta underbara förbud att ni kan i alla fall vara glada att ni inte snusade i Ryssland på 1600-talet för då hade dom slitit av era näsor. Eller att ni inte rökte i Turkiet under samma period för då hade dom kört era pipor genom snoken på er och kineserna slet loss huvudena på rökare och smaskade upp dom på pålar. Jämfört med det så är det väl ganska ok att stå och se fånig ut och hacka tänderna utanför våra krogar?

Sen några patetiska argument som hörs från dom nikotinmissbrukare som är så svårt fast i sitt missbruk att dom försöker förlöjliga det och alla som har synpunkter på det. Observera att jag då inte menar alla nikotinister, utan bara dom som har det tyngsta beroendet och därmed är aggressivast i sitt försvar av sin valda drog.

”Det luktar sämre på krogen nu.”
Nej! Det luktar mindre, det är en läbbig lukt som har försvunnit och dom gamla odörerna är kvar som vanligt. Det är bara så att vi som har kvar lite luktsinne slipper den värsta av dom.

”Det kommer bara vara töntar som går på krogen.”
Själv tycker jag att det är extra nördigt att vara beroende av en drog som man inte ens blir ”rolig gubbe” av, utan bara normal. För att inte tala om hur jonit det ser ut när dessa missbrukare står ute i kylan med sina blåa näsor och suger i sig sitt nödvändiga gift.

Som avslutning kan jag skriva att det är otroligt skönt att vakna upp efter en utekväll numera och bara vara bakis. Väldigt mycket mindre huvudvärk och kläder som man kan gå nära utan att få uppstötningar.

Om det är någon text här på bloggen som kommer att kommenteras så är det väl den här. Det ingår nämligen i missbrukarens mönster att förneka och med alla medel försvara sin drog och sitt beteende. Så kör bara, bara kör!

Själv ska jag ta mig en julöl… rap…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar