onsdag

Laga?


Är det någon som är en fena på att laga motionscyklar? Eftersom garantin gällde i ett år så tog det mig såklart 13 månader att cykla sönder min hoj. Skulle höja belastningen sista 5 minuterna och då sa det bara "flonk!" och så försvann allt motstånd.
Jag har lyckats få bort plasthöljet runt magnethjulet och det var ingen lätt historia det inte. Till och med analakrobaten Gidio (eller hette han möjligen Gidjo eller nått?) skulle haft problem med att lirka ut pedalen ur det trånga hålet. Men sen blev jag inte klokare för det, kan inte hitta något fel.
Så nu står cykeln upp och ned bakom fotöljen som ett svart, tragiskt skelett. Som en påminnelse, ett monument över det oundvikliga i den degradering min fysik kommer att tvingas till i anatomins obarmhärtiga seriesystem.

5 kommentarer:

  1. Med meningar som den sista behöver du ingen träningscykel, din gamle filosof.

    SvaraRadera
  2. Den dök upp i roten på mig strax innan jag somnade inatt. Hemligt.
    Men jag måste göra något aurobiskt så att blodet orkar upp till hjärnan på mig. Annars blir det inga fler filosofier.

    SvaraRadera
  3. Guido hette den gamle snoiden som extraknäckte som analakrobat

    SvaraRadera
  4. Så hette han ja!
    Tack för det! skönt att veta att du håller knasen på akrobatörerna, så man vet var man har dom. Läbbiga typer det där...

    SvaraRadera
  5. Jodå, Guido var hans namn. Med Analsnoid är man aldrig ensam.

    SvaraRadera