söndag

Lista...




Eftersom det är poppis med listor vid denna tid på året så bjussar jag här på min lista över 7 händelser inom fotbollen som jag kommer att minnas mest från 2005.

1. 14 augsusti, när jag gör comeback på Krillans grusplan efter mer träning än det går att förstå.
2. Ölförsäljningen under norra läktaren på Söderstadion.
3. Birmingham som inte bara byter färg på bortadräkterna, utan även på klubbmärket.
4. Vinsten mot dif.
5. Sista matchen på Zinken när BKB klarade kontraktet.
6. Min Adriano-dragning på Jörgen när vi tränade på Zinken. Tack Jörgen.
7. Zlatans mål mot Ungern.

En högst personlig lista där jag kan lägga till att punkt ett är ett av dom lyckligaste ögonblicken i mitt liv. Kan verka banalt, men för mig var det större än störst. En prestation som får Gunde Svans vilja att likna Stoffes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar