måndag

Små paket?


Nås av nyheten att "förståsigpåarna" har slugat ut att nu när vi säger -06 så har dom förbjudit små paket med cigaretter?! Nu är jag ingen nikotinmissbrukare, men jag antar att en sådan resonerar ganska likt en fyllbullt så jag tror att jag kan förstå lite av tankesättet hos en rökare.
Det jag undrar är vad dom vill försöka uppnå med detta förbud? Vill dom avskräcka feströkarna? Då vill jag upplysa om att en feströkare ska festa och ska man festa så har man plymen fetfull med deg och skiter helt och fullt i om det inte finns små billigare paket längre utan man roffar glatt åt sig ett stort fint paket och betalar med ett löv ur sin sedelbunt. Risken som då finns är att denne feströkare vaknar bakis dagen efter och har då kvar ett antal cigg. Bakis och jävlig så kanske denne feströkare får syn på sitt halvfulla paket och tänder då en rökpinne för att stilla sina nerver en aning. Simsallabim, så har staten förvandlat en glad feströkare till en mot döden vandrandes fullblodsrökare. Fiffigt storebror.
Dom som redan röker då? För dom vore det väl bättre om det fanns kvar små paket som hjälpmedel till nedtrappning? Är det inte lite som om bolaget skulle sluta sälja kvartingar eller varför inte bara saluföra dunkvin istället för flaskor?

Nej, det bästa hälsonazisterna kan göra är att lämna oss ifred eller i alla fall konsultera någon van festprisse innan dom kommer med sina vanvettiga förbud.

Förbjuda droger...lycka till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar