torsdag

Uppvigling


Funderar på om det verkligen är på sin plats att vår största kvällstidning jämt och ständigt uppmanar befolkningen att resa utomlands och väl där bryta mot lagen? Både den nationella och internationella. Det som återigen får in mig på dessa tankar är gårdagens inslag i blaskan där man blir upplyst om att man kan "tjäna" igen hela resan till Shanghai om man samtidigt passar på att ladda väskan full med piratkopior. Vänta nu, piratkopior är OLAGLIGT! Det är stöld! Det är aja baja!
Jag skriver nu om en tidning som i samma nummer förfasar sig över hur gräsligt det är att tonårsflickor snattar så mycket!? Stjäla är allstå fel här hemma, men helt på sin plats där långt borta?
Undrar om samma tidning skulle vara lika positivt inställd till att resenärerna erbjöds inköp av nya fina piratkopior på Volvobilar?
Nu vill jag understryka att jag själv köper kopior med glädje. Ingen dubbelmoral här inte. Men jag är bara en enkel medborgare och anser att mitt moralansvar är något lägre än Aftonbladets.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar