fredag

Sluta snälla elden


Läser att 6 av 10 kvinnliga sökande får utbilda sig till brandsoldater - ser inget konstigt i det utan tycker snarare att det är en ganska så hög siffra. Det finns nämligen några områden där vi inte kan könskvotera, för om det brinner så skiter elden vem det är som kommer för att försöka släcka och rädda dom som hotas av lågorna. Elden tänker inte "Oj, kommer det en liten flickbrandsoldat - då är det nog bäst att jag brinner lite slöare" och dom som skriker högst efter jämlikhet vid brandmyndigheten skulle nog bli jävligt besvikna om det den dagen elden besöker deras hem kommer en 47-kilosbrandflicka som ska försöka släpa ut dom feta fanskapen ur lågorna.

Jag bryr mig inte det minsta om den brandsoldat som räddar mig har vagina eller penis - bara jag blir räddad. Det finns massor av starka bruttor som både tänker och rör sig fort och dessa töser lämpar sig såklart utmärkt som brandkvinnor - på samma sätt som det finns små klena spinkiga snubbar som absolut inte klarar av det tuffa yrket.

Albin som är blind får till exempel rätt och slätt acceptera att han inte får eller kan bli pilot. Dessutom är Ablin endast en centimeter längre än Romario så en karriär som korgbollspelare har aldrig varit på tapeten för Herr Selin. Vissa saker är bara som dom är här i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar