lördag

Rätta virket


Min bloggkollega Tony brukar ibland skriva om hur stenhårda bandyspelare är och framför allt hur mycket hårdare dom är än hockeyspelare. Vet inte hur pass hårda hockeylirare är eller inte är - vet bara att dom ofta ser rätt mjuka ut. Men jag vet att bandyspelare är galet hårda.

Det var helt sjukt kallt igår - Albin bytte några lampor till reklambelysningen på dagen och det var så förbannat kallt att hans knogar bokstavligen sprack och började blöda. När domaren blåste av matchen igår så visade termometern 17 minus och vad gör då Hammarbys bandyspelare innan dom hoppar in i duschen och bastun - jo, galningarna badar isbad!
Det ska tydligen hjälpa kroppen och musklerna att återhämta sig - men vafan - isbad efter en match på 90 minuter i 15-17 graders kyla. Vrickat.

-----------

Snart ska Albin åka till Nyköping och bada bastu med en liten blond sötnos med sportkropp. Det är så att säga jävligt långt ifrån synd om Albin för tillfället...

6 kommentarer:

  1. Själv satte jag mig i badbrallor på balkongen och käkade glass när jag kom hem. Gjorde inte du det??

    //Tånken

    SvaraRadera
  2. Men du hade ju en halvpanna whisky som du kunde värma dig med.

    SvaraRadera
  3. Sen så har jag ju ingen balkong - jag fick köra in arslet i frysen och sitta där i 2 x 45 minuter innan jag blev nöjd.

    SvaraRadera
  4. Gick nyss in på 90-talet. Glad gubbe

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att DU var hårdast i lördags.

    En mer subtil Hegerforsare...

    SvaraRadera