söndag

Glidarsöndag


Livet är orättvist (vilken nyhet!) - nu har jag lufsat mig igenom 5 kritvita veckor, men ändå så vaknade jag igår drabbad av alla bakfyllors urmoder. Jag uppvisade precis varenda symptom för en redbar kalasbakfylla, huvudvärk, torr mun, yrsel, illamående, förvirring och som grädde på moset hade båda armarna helt domnat bort ända från axlarna. Fantombakfylla AB.
Antagligen så var det bara en släng av en komprimerad version av den där influensan som bland annat lillebror och nr 9 Einarsson har däckats av under den gångna veckan. Idag är jag så normal jag kan bli igen, men trots mitt smått mirakulösa tillfrisknande så ska jag spara på krafterna och bara ta det lugnt och låta dagen surfa mig dit den behagar.

~~~~~~

Egentligen så hade jag planerat in att ligga i soffan och se på derbyt i Hamburg mellan HSV och St Pauli, men eftersom det tydligen regnade som fan i fredags (!) så har hamburgarna tvingats ställa in drabbningen. Verkar ha bra dränering på den där arenan...

~~~~~~


~~~~~~

Vad är det för mening med att låta tevetittarna avgöra vilka som ska gå vidare i tävlingar som Let's Dance och Melodifestivalen när 99% av de som ringer in sin röst är 12-åriga tjejer. Det gäller alltså inte att dansa eller sjunga så bra som möjligt - det gäller att ha varit med i Idol eller framföra en musikindustriproffsproducerad låt för fjortisar för att ha en chans. De där tävlingarna kanske borde flyttas över till barnteve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar