måndag

Nu börjar det äntligen igen



Edsbyn, Västerås och Sandviken - nu börjar kriget. Det är bäst när allt bara rullar på och matcherna duggar tätt som i slutspelet, VM-uppehållet var förödande eftersom man gick ner i tempo. Ger mig fan på att det var därför jag blev krasslig, kroppen trodde väl att det var fritt fram att kasta in handduken en stund.

Efter säsongen ska det bli skönt att få återgå till en normal åskådare igen, jag har inte ens ro i kroppen för att kunna sitta hemma och se en hel fotbollsmatch på TV. Igår under Old Firm så spikade jag på en gammal moraklocka och skruvade ihop en sänggavel.
Dagen efter matcherna här så brukar Bagdad och Bandyfhürer Kvist analysera det som hände på isen och jag har inte en susning om vad dom snackar om. Det händer att jag finner tid till att flukta lite på själva spelet lite då och då, men i mitt huvud så låter det bara "Aj aj, Kasper slog av en klubba till, minus 1700 kr", "Fan nu sköt Rimgård sönder en halogenlampa bakom målet igen, minus 341 kr + moms", JA! Ett mål till, 20 kr x 100 sponsorer = 2000 kr plus" och sådär fortsätter det. Jag ser att det pågår ett spel därute, men jag registrerar inte ett skit av det.

Drömmen för ekonomin vore att slå ut Edsbyn i fjärde matchen här hemma på Zinken och därmed slippa en resa upp dit och sen få Västerås i semifinal och förlora femte avgörande här i Stockholm. Men det är kortsiktigt, en finalvinst genererar såklart pengar på lång sikt, men annars är en final en gigantisk minuspost. För att inte tala om (Gud förbjude) en förlust i finalen som bara kostar på alla sätt någonting kan kosta.

~~~~~~

72 mejl i inkorgen - hej och hå...


1 kommentar:

  1. De låtsas bara kunna något. Alla vet vem som är Oraklet på Bandy.

    //Tånken

    SvaraRadera