onsdag

18.30?

Sitter och funderar över den märkvärdiga avsparkstiden 18.30 för kvartsfinalen nästa tisdag. Min första tanke var att det var SVT som styrde eftersom dom skulle sända matchen, men när jag kollar runt i olika TV-tablåer så verkar det inte som matchen visas i Fet-SVT, möjligen i Play. Sen fick jag för mig att det är på grund av att det spelas Champions League 20.45 och att reglerna säger att det inte får spelas någon nationell fotboll samtidigt, men eftersom jag jobbar med fotboll så kom jag på att det bara gäller seriespel och inte cupspel (se bilden ovan om cupmatchen som spelades igår samtidigt som CL) och det borde även Solnas personal känna till.

Så min nuvarande slutsats är att det är Solna AIK som självmant har valt 18.30 på grund av att dom tror att folk vill hinna hem och se på CL. I fall det är på det viset så vet jag inte om dom har tänkt rätt, jag tror att det är fler som skiter i matchen eftersom den börjar så tidigt. Dessutom så har vi haft en massa Elitseriematcher i bandy på Zinken som har krockat med CL genom åren och vi har inte märkt av något publiktapp värt namnet på grund av det. Fast det är klart, då gäller det Bajen och vi bryr oss om just Bajen och allt annat är sekundärt. Men alla är ju olika.

3 kommentarer:

  1. Kommer gå direkt på svt2 och play samt eftersändas på svt24.
    //Avgå

    SvaraRadera
  2. Vart fan hittade du det?! Jag har ju bläddrat mig igenom hela interwebben.

    SvaraRadera
  3. I svtsportappen.
    // Avgå

    SvaraRadera