onsdag

Förorten anfaller


Colorado?

Igår gjorde jag misstaget att ge beröm åt Solna eftersom jag tyckte att det var fyndigt att i reklamkampanjen kalla morgondagens match för "det riktiga derbyt" med solklart uppsåt att reta laget med blåa skjortor från Stockholm. Min belöning blev piss i nyllet från anhängare till förortsklubben så därför ska jag idag göra ett par saker klara - jävligt extra 100% klara.

Colorado Avalanche är inte ett Quebec-lag.

Solna AIK är inte ett lag hemmahörande i Stockholm.

Folk från när och fjärran som flyttar hit och får medborgarskap räknas som svenskar.

Dom enda matcherna i Allsvenskan som räknas som stockholmsderby är matcherna mellan Hammarby och det blåa laget från Östermalm.
Östermalm och Södermalm ligger nämligen i Stockholm men det gör inte Solna.
Skit samma vart man är född - har man flyttat så räknas man som medborgare/invånare där man är bokförd.

----------------------------------------

För övrigt så tror jag att United vinner med 1-0 ikväll på en tveksamt dömd straff. Att jag hoppas att Barcelona vinner behöver jag väl inte förklara.

11 kommentarer:

  1. Okunnighetens dimma har återigen lagt sig över ditt lilla krypin på Heleneborgsgatan. AIK bildades på Biblioteksgatan 1891 och spelade på Stockholm Stadion tills man flyttade ut till Råsunda.(Mer eller mindre tvingat av SVFF). Stadion och Biblioteksgatan är närmare Stockolms geografiska mittpunkt Gustav Adolfs Torg än ditt lilla Hammarby och Södermalm. Ska det vara så svårt att greppa?

    För övrigt så är det trist att en sådan gammal anglofil som du som har dyrkat engelsk fotboll och engelsk/brittisk musik har distanserat dig från våra brittiska vänner. JUDAS!!

    SvaraRadera
  2. Börjar bakifrån.

    Jag håller på fotbollen och jag gillar inte stöddiga feta engelsmän. Klena töntar som tror att dom är tuffa (lite Solna över det), jag gillar Skottland. Brittiska vänner - fnys...

    Du menar alltså att Solna ligger i Stockholm.

    Om du orkade läsa hela så skrev jag att det inte spelar någon roll vart man började sin färd - det som räknas är vart man BOR.
    Du skriver ju till och med själv att ni har flyttat - hur svårt kan det vara att fatta.
    NI HAR FLYTTAT BÖNDER!!!

    SvaraRadera
  3. Ok, om du flyttar till Ankara, är du turk då eller är du fortfarande svensk?

    SvaraRadera
  4. Om jag skriver och mig där och blir medborgare så blir jag en turk med svensk härkomst.

    SvaraRadera
  5. Kan du inte göra det. Please!

    SvaraRadera
  6. Alla lagen spelar i stockholms län! Hammarby som har söderstadion som hemmaarena spelar i stadsdelen och postadressen JOHANNESHOV eller?
    Det här ämnet kan man vända in och ut på! Eller bryta ner i atomer.
    Alla lagen är Stockholmslag!

    SvaraRadera
  7. Johanneshov ligger i kommunen Stockholm det gör inte Solna som är en EGEN stad! Punkt!

    SOLNA ÄR INTE STOCKHOLM!!!

    SvaraRadera
  8. STADSdelen Johanneshov - en del av staden Stockholm.

    SvaraRadera
  9. Tror Bromma tillhör Stockholm Stad...Eller är det bara mitt förnäma tillhåll Spånga som gör det?

    SvaraRadera
  10. ÖRNI DU ÄR EN FANTASTISK MAN!!!
    Anna

    SvaraRadera
  11. Rådisarna är hemmahörande i Uppland. Det är där deras arena ligger och det är där de spelar.

    Hammarby spelar sina matcher i Södermanland.

    Punkt.

    SvaraRadera