tisdag

KaiserCartel

"Okay"




Hade tänk skriva en lång jävla blänkare om EU-valet, men efter att ha släpat en gräsklippare upp, ner, kors och tvärs över en stor jävla grässluttning i flera timmar under dagens stekande sol så skjuter jag upp det till en annan dag. Det är väl okej.

--------------------------------

Men jag orkar skriva att jag tycker att det är utmärkt att Solna AIK och Hammarby har kommit överens om att bortasektionens intäkter från mötena mellan lagen går till just bortalaget. Alltså får Bajen alla stålar från vändkorsen på Råsundas södra läktare på torsdag. Så enkelt och så genialt att ingen har tänkt på det tidigare.

--------------------------------

Vill även passa på att göra något så ovanligt som att berömma Solna AIK och det för den utmärkta marknadsföringen inför derbyt - det riktiga derbyt.

Måste reta skiten ur det andra laget från Stockholm.

5 kommentarer:

  1. Jo, jo. Alla vet självklart att det riktiga derbyt är förstås mellan tvillingklubbarna AIK och DIF.
    Hammarby är och förblir den lille mobbade lillebrorsan som står nedkissad och tycker synd om sig själv i en gränd på Söder.

    SvaraRadera
  2. Det är intressant att aik och dif
    känner sig så besläktade med varandra att de kallar sig tvillingar.Incest twins.

    SvaraRadera
  3. Det var ju inte jag som kallade det för det riktiga derbyt - det var ditt jävla tattargäng Solna AIK som gjorde det pappskalle. Häng med lite.

    SvaraRadera
  4. Jo visst min vän jag vet. AIK ville ju bara vara lite snälla mot er så ni skulle få känna er lite speciella. Men som sagt. Alla vet ju vilket det riktiga derby är. Grina inte nu utan ta en grogg och inse att ni är lillebror som är trea i stan.

    SvaraRadera