tisdag

Surkärring!





När jag först såg på löpsedlarna om SSU-bruttans eskapader vid Stureplan och boxbrottningen med den där dörrvakten så var min tanke bara att det var lite väl mycket sandlåda och att jag skiter väl i om någon minipolitiker super till och har sig. Lika lite som jag bryr mig om någon frisörbrutta tar ett par järn och hamnar i trubbel med en dörrslusk i Farstacentrum.
Men så läste jag en krönika i DN som en surkärring vid namn Barbro Hedvall på något sätt har lyckats lura tidningen att trycka.
Denna partypingla skriver bland annat dumt att hon tycker att man ska ifrågasätta lämpligheten i att en ordförande i SSU ger sig ut i ”Stureplansträsket” bland stökiga köer av ”frustrerade firare” och ”biffiga vakter” och ”ohämmade drogintag”!?
Vidare anser hon att en SSU-ordförande lika litet som en skådespelare eller en journalist kan lägga undan sin offentliga person och har därmed höjt upp sin egen yrkeskår till en nivå där den endast hör hemma i fablernas värld. Snacka om att ta sig själv på allvar!

Ska försöka att reda ut vad detta ”Stureplansträsk” kan betyda.
”Stökiga köer av frustrerade firare” är nog detsamma som glada medborgare som ska på krogen. Ser inget större fel i det.
”Biffiga vakter” kan betyda vakter med muskler. Lilla Babsan tror kanske att det funkar bättre med otränade vakter utan kondis men jag ser inga felaktigheter i att vakterna sköter sin fysik.
”Ohämmade drogintag” låter ju som att folk och fä sitter och snortar linor och skjuter mackor i armvecken helt öppet. Men det enda ohämmade drogintagen som sker där är väl intaget av alkohol, nikotin och koffein? Eftersom det fortfarande är lagligt i Sverige ser jag heller ej där något fel.
Om Babsans bild av Stureplan stämmer så bör hela klabbet stängas på stubben. Ett resonemang som även det hör hemma bland sagorna.

Barbro verkar tycka att elitdelen av befolkningen där hon anser sig höra hemma inte ska blanda sig med ”vanligt” folk utan bör isolera sig från packet och insupa verkligheten via media. På det sätter så ökar också hennes inflytande då hon kan vara med och skapa denna verklighet via sitt medium.
I en sådan obehaglig värld vill inte jag leva och jag hoppas att det är ett skräcksamhälle som vi aldrig behöver uppleva.
Som jag ser det är det endast ett sundhetstecken att våra makthavare rör sig bland ”vanligt” folk, tar sig några stänkare och slåss med vakter som alla andra.

Till sist så undrar varför denne Babak Jemai som är utövare av det välbetalda yrket läkare även behöver jobba extra som dörrvakt?
Ena dagen läser man om en läkare i Sundsvall som sedan 1983 har satt upp sig själv på jour vid två tjänster samtidigt, dygnet runt och har därmed lyckats skrapa ihop över tio miljoner bagis som han har innestående i övertidsersättning.
Idag läser man om Babak som jobbar extra som dörrslusk för att få en tillfredställande ekonomi.
Mitt råd till Babak är att flytta till Sundsvall och skriv upp dig på jourtjänst istället.
Men det är klart Babak kanske gillar att brottas med stora kvinnor…

2 kommentarer:

  1. När man läser vad som hänt och sagts i den härvan är det uppenbart att någon eller några ljuger så att blommorna vissnar.

    Det blir kul att se vem som får bita i det sura äpplet.

    SvaraRadera
  2. Ljuger?! En politiker och en dörrslusk? Kan det stämma?

    SvaraRadera