onsdag

B-52

Borjar med ett meddelande till min van pa Konstfackskolan, bilderna ar tagna.
Vi hade tankt lyxa till det med en sallsynt sovmorgon idag, men dom planerna gick at fanders 07:30 nar en idiot med extra stor megafon vralade ut nagot som jag tror var propaganda i 30 minuter sa hogt att gardinerna fladdrade. Pucko!
Vi gick istallet och at en frukost som bestod av 1 kopp te, en kaffe, en mangoshake, en flarra vatten, musli med frukt och yoghurt, en halvmeter fralla med tonfiskrora och en halv liter ol for 30 kr.
Matta och belatna hoppade vi in i en taxi som korde oss langst gatan "Pang Din Pungh" till ett stalle dar dom har stallt upp en nedskjuten B-52:a och lite annat skrot fran kriget, han trodde att han lurade oss nar han korde en omvag, men vi blev bara nojda av att fa se lite mer av staden. Val dar var vi var helt solo, inte ens nagon personal och vi knallade runt bland missiler, luftvarnskanoner och inne i vraket av B-52:an, helt sjukt.
Akte sen till fangelset Hanoi Hilton dar bland annat den amerikanska senatorn John McCain har suttit.
Nar vi kom till franskarnas gamla giljotiner sa kande jag bara obehag och vi gick. Giljotin, vad ar det for fanstyg?!
Igar kvall sa korde en pajas pa mig med sin moppe. Dumhuvudet kom farande i full careta bakom min rygg och hans styre slog i min armbage och han holl pa att sla pa en raggarvurpa men klarade att aka vidare. Min armbage ar lika hard som resten av mig sa den klarade sig bra.
Vi fick nyss tillbaka var tvatt...fortfarande blot, efterblivna DDR-stat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar