tisdag

Verkligheten

Strax efter 11 på kvällen surade jag lite, dels för att Middlesbrough inte lyckades peta in en boll till mot Fulham och därmed rädda min trippel och dels för att det bara visades skit på TV.
Då bjöd verkligheten på ett tragikomiskt skådespel i bästa Norén-anda.

Plötsligt hör vi ett utmärkt rabalder från gatan, vi tittar ut och får se hur en kvinna står och öser slag över en stackars man som försöker värja sig så gott det går. Samtidigt vrålar hon saker i stil med.
- JAG ÄR INTE SÄMRE ÄN DOM!!! DU ÄR DEN SÄMSTA LÄKAREN JAG HAFT, DU BARA UTNYTTJAR MIG SOM ÄLSKARINNA!!!
Tydligen har någon granne inte samma vrickade humor som V och jag utan tröttnat och ringt polisen. Det dyker upp en minibuss och en vanlig polisbil som felparkerar allt vad dom kan.
Poliserna särar på paret och säger åt den rosenrasande kvinnan att gå över till andra sidan gatan medan dom talar med den klart mer sansade mannen.
Efter en stund verkar den största av konstaplarna tröttnat på detta spektakel och kanske börjat längta efter kaffe och munk för han går och hämtar den alltjämt upprörda kvinnan, släpar henne mot bilen och försöker trycka ner henne i baksätet. När hon har synpunkter på detta och inte kliver in frivilligt så ger han henne helt enkelt några feta smällar och hon ylar.
- OLLE, LÅT DOM INTE TA MIG, OLLE LÅT DOM INTE TA MIG!!!
Olle skakar på huvudet och antecknar något i en liten bok samtidigt som han får se tre poliser luta sig in i bilen och puckla på hans hysteriska flickvän. Till slut får dom igen bildörren och vi hör hur hon skriker och dunkar mot rutan när dom åker iväg med henne.

Själklart tycker jag synd om dom stiliga bråkmakarna, men det var stor underhållning och hade bara skitlaget Middlesbrough lyckats göra 2-2 så hade kvällen varit riktigt lyckad.

4 kommentarer:

  1. Jo, jo, så går det när man börjar leka doktor med farbror doktorn...

    SvaraRadera
  2. ALbin!!! På med bloggarrocken och svara på oss stackars läsares frågor nu. Ska med nöje singla iväg din blogg från mina favoriter om du inte kan bemöda dig om och berätta vilket år Eki Jarola och Jocke E utövade luftgevärsskytte i unken lägenhet.

    SvaraRadera
  3. Jag har forskat och fick tag på Ove som är på Kanarieöarna, han berättade att bilden är från vintern 90-91. Han bodde i Bredäng och dom brukade skjuta rakt igenom lägenheten 12-13 meter.

    Eki Jarola fyllde för övrigt år igår.
    Grattis Eki.

    SvaraRadera