söndag

John B. Lundh


Lite terapi igen, jag ska alltså återigen gnälla om min värk.

Det är så att själva smärtan kan jag stå ut med, det är som karateklanten Bruce Lee en gång sa, att fysisk smärta inte känns.
Men nätterna, dessa förbannade nätter när det kryper i hela högersidan och det är helt omöjligt att sova gör mig galen (galnare). Inatt klev jag upp runt fem och valde mellan att hoppa ut genom fönstret eller att läsa DN. Eftersom ni läser det här nu så fattar alla att jag valde det senare alternativet.
Vad hittade jag då att läsa? Jo följande.

”Smärttillstånd förvärras alltid av sämre sömn och personer som drabbas av smärta hamnar lätt i en ond cirkel där smärtan försämrar sömnen som i sin tur förvärrar smärtan.”

Fast det gäller inte mig, för enligt Försäkringskassan är jag ju 100% frisk. Glömde det…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar