tisdag

Olika världar


Domaren har precis blåst av Valencia - Elfsborg och matchen slutade 3-0 men borde ha slutat minst 30-0. Valencia hade minst 99% av bollinnehavet. Jag hade - precis som alla andra - väntat mig att apelsinlaget skulle vara överlägsna, men maken till utskåpning har jag inte sett sedan Mora-Nisse åkte Vasaloppet.
Holmén som anses vara svensk fotbolls stora påläggskalv visade upp en figur som var den skitnödigaste bollspelare jag någonsin skådat. Klantskallen lyckades inte passa bollen rätt en enda gång på hela matchen - det kan vara alla tiders rekord i uselt spel.
Hur kunde vi låta dom där långsamma bönderna vinna Allsvenskan så att dom därmed fick chansen att skämma ut svensk fotboll? Svensk och spansk klubbfotboll hör inte hemma på samma planet - det är bara att erkänna.

3 kommentarer:

  1. Att du var gammal visste jag, men att du sett Mora-Nisse...Ojojojojoj

    SvaraRadera
  2. Jag är så pass gammal att jag såg Gustav Vasa åka den där jävla sträckan.

    SvaraRadera
  3. Det var bättre på Kenta Ohlssons tid. Åkte han Vasaloppet förresten?

    SvaraRadera