torsdag

Oj, han dog ju!


Läser om en änka som har fått rubbade 8 miljoner dollar i skadestånd av tobaksbolaget Philip Morris eftersom hennes missbrukande snubbe har lyckats ta kål på sig själv genom att dra i sig tre paket cigg om dagen. Så här står det sen.

"Juryn avslog änkan Elaine Hess krav på ett skadestånd på 130 miljoner dollar med motiveringen att idioten delvis själv var ansvarig för sin död eftersom dumhuvudet rökte tre paket cigarretter om dagen. Han hade rökt i 40 år."

DELVIS själv ansvarig?! Vafandå DELVIS - var det någon som stoppade drogpinnen i munnen på puckot, tände på och höll för näsan på fanskapet?! Varenda dag i 40 år?!!! Den där missbrukaren var HELT OCH HÅLLET ansvarig för sin egen undergång - precis som alla missbrukare är ansvariga för sina egna liv på samma sätt som alla andra är.

Om jag kör ner skallen i en burk med röd målarfärg och drunknar i geggan så är det ingen annans fel än mitt eget - även om jag skulle råka tycka att det var mysigt att doppa roten i målarfärg.
Det är givetvis helt obegripligt varför jag nu skulle tycka att en sådan korkad sak skulle var mysig - men jag tycker och andra sidan att det även är helt obegripligt att så många självmant sakta vill ta livet av sig med en så meningslös och farlig drog som nikotincigarretter.
Det finns hur många skitroliga droger som helst som man blir både kåt, smart och glad av och som dessutom inte alls är lika farliga och lömska, så varför någon väljer en så värdelös och beroendeframkallande drog som nikotincigaretten till hjälpmedel för att förkorta livet kan jag aldrig få in i skallen.
Vill man ta livet av sig så kan man väl åtminstone passa på att ha lite latjolajban på vägen.

2 kommentarer:

  1. Ungefär som när Jessica Lindell-Vikarby slet av korsbandet på störtloppsträningen under VM - och klagade på arrangörerna!

    Hon tyckte att banan var farlig. Tjena Sherlock. Vad förväntar sig idioten när man drar utför ett berg i 120 knyck...

    SvaraRadera
  2. Människor som pysslar med farliga saker råkar ibland illa ut.Lite roligt faktiskt,som den där ormjeppen från Australien som blev stucken av en stingrocka,ironiskt som fan.När Fuglesang var uppe i rymden hoppades jag att han skulle förolyckas,vilket antiklimax det hade varit,Men han kanske ska upp igen.He He!

    SvaraRadera