torsdag

Vardagshjältar var dag

Det är inte mycket som imponerar på Albin - han är mer någon som man bör vara imponerad utav. Men om det är något som impar på Herr Selin så är det folk som har barn och då framför allt ensamstående föräldrar. Albin kan inte i sin allra vildaste fantasi få ihop hur endainihelahelvete dom får tiden att räcka till - Selin hinner nätt och jämt med sig själv.

Så här der en typisk Albin-vardag ut.

05:00 Vaknar och undrar vart han är.
06:30 Jobbar som ett illaluktande svettigt svin.
16:00 Släpar sig hem från jobbet.
16:30 Handlar och har sig.
17:00 Tränar och vaskar sig.
18:30 Fixar käk.
19:00 Äter käk.
19:30 Fixar, småstrular, städar, diskar, kollar sin och Borstens post.
20:00 Ligger på spikmatta 40 minuter.
20:40 Ligger på vibrerande massagematta 2x10 min.
21:00 Ser på TV alternativt slöporrsurfar.
22:00 Ligger i slafen och läser bok.
22:30 Här finns det 3 olika varianter.
1. Sover som ett dreglo.
2. Försöker somna och lyckas till slut runt 03:30.
3. Somnar och vaknar 02:00 och funderar resten av natten.

Kan någon förklara hur Albin skulle kunna hinna med att ta hand om ett barn också. Nä, Albin tycker att dom verkliga hjältarna är alla föräldrar och då framför alla dom som är solo.
Albin själv nöjer sig med sitt fadderbarn "Pam" i Hat Yai - några hundringar och sen är ryggen fri.

---------------------------------------------

Skrev fel först och plitade ner att Albin är imponerad av folk som har bar. Mitt undermedvetna verkar veta mer om mig än vad jag själv gör.

6 kommentarer:

  1. Ja du Albin , när jag läser ditt dags schema så undrar jag hur fan jag själv orkar!
    Jobbar heltid (skift , dag o natt) går upp 03:30 när jag kör dag sovmorgon när jag är ledig = går upp 06:00 oavsett vad som skett kvällen innan , har 2 barn varav den minsta är en liten kicka på 1 år samt så ska hus o trädgård skötas...
    Tror f-n i mej att det är lite synd om mig eller kanske inte , man har ju själv "ställt till det"

    Nä du Albin , inget gnäll!

    SvaraRadera
  2. Småstrular vid 19:30, det låter ju helt ok. Själv är det många år sedan jag strulade.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det inte uppfattades som gnäll - det var ren och skär beundran. Själv hinner jag knappt hitta en lucka för att klämma in en tarmtömning.

    SvaraRadera
  4. När man är mitt i det så rullar det på! Ibland önskade jag att komma hem till färdiglagad mat o en varm famn, fast å andra sidan kunde man laga nåt tillsammans o ha spontan inne picnic på vardagrumsgolvet, kramas med sin gullunge och framför allt bestämde man husets regler själv o kom hem när man kände för det barnfria helger.. // Moder Jord

    SvaraRadera
  5. Glömde ju att säga det att ditt fadderbarn är ju typ grannar med oss! Är väl ca 2h med bil från Trang.

    //Örnen

    SvaraRadera
  6. In the valley of the blind,the one-eyed man is king.

    SvaraRadera