tisdag

Far och flyg

En halvtimme efter det att jag hade bokat vårt flyg till Bangkok för 4500 kr så ringde en bekant som äger en resebyrå och erbjöd oss samma tripp för 3800. Men idag kostar samma resa med samma bolag (Thai) 8500 kr, så jag får väl känna mig hyfsat nöjd ändå.
Tänker man på att jag 1989 betalade 6900 för att flyga med tattarbolaget Aeroflot från ryssland och tvingades mellanlanda i varenda jävla land som råkade hamna i vägen, så känns direktflyg med Thai för 4500 med fria drinkar och hela faderullan som ett kap.

1 kommentar:

  1. Thai är ett jävligt bra bolag men ang. fria drinkar så har det blivit sämre! Förr så fick man sprit i glasen men om man nu ber vänligt om en dubbel så är det knappt spritsmak ändå.
    Men trots det så fortsätter jag naturligtsvis att använda mig av Thai när jag reser.

    //Örnen

    SvaraRadera