onsdag

Konduktören Sören

Dom dagarna i veckan som jag jobbar som trädgårdstomte och mördar ogräs så åker jag tvärbanan och varje morgon så hoppas jag att konduktören inte ska be om att få stämpla min resremsa eftersom jag i den tidiga morgonen är helt solo i vagnarna. Men varenda jävla gång så masar han sig fram en station innan Globen och tuggar i sig två markeringar och idag kom han smygande en station innan Liljeholmen på vägen hem också - men då fick det vara nog, så jag klev helt enkelt av och knallade hem till Hornstull för att snika åt mig dom dryga 20 kronorna.


Men det jag funderar över är om det kan vara företagsekonomiskt försvarbart att ha en avlönad konduktör ombord på en spårvagn med endast en passagerare. Vore det inte mer lönsamt att låta oss få idioter som är upp sådär inihevetes tidigt åka gratis - en spårvagnskonduktör måste väl tjäna mer än 22:50 kr i timmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar