onsdag

Telefonterror


På Hammarby Bandys hemsida har vi klart och tydligt skrivit att kansliet har telefontid från 09.00, nu är klockan strax efter åtta på morgonen och den där jävla telefonen har ringt snart 10 gånger sen klockan kvart över sju.
Det får mig att tänka på en gång för ett tag sedan när det ringde i Albins mobiltelefon.

- Albin.
- Varför svarar du inte!
- ?
- Jag ringer och ringer men det är ingen som svarar där på kansliet!
- Det beror på att det inte låter om telefonen - den brukar ge ifrån sig ett ljud när det är samtal på ingång.
- Men varför svarar du inte!
- Hör du min röst nu?
- Det är klart att jag gör!
- Det beror på att jag har svarat när du ringde.

3 kommentarer:

  1. Hmm... låt se nu, så om du ska ringa ett företag så:

    1. Startar du först datorn, öppnar därefter internet, googlar på företagets namn alternativt söker via Eniro eller Hitta, letar dig slutligen fram till information om öppettider för att kolla om det går att ringa dem vid den aktuella tidpunkten.

    Eller...

    2. Ringer dem och kollar om någon svarar.

    SvaraRadera
  2. Nä, men jag skäller inte ut någon för att dom inte har svarat när det är just det dom just har gjort.

    Sen så var bara jag lite morgonirriterad när jag skrev det där och den där jävla telefonen aldrig slutade att störa mig (trots att jag svarade).

    SvaraRadera
  3. Dra ur jacket o plugga i det när det är dax!

    //Örnen

    SvaraRadera