torsdag

Albin the Pappskalle

Nu har jag fnulat en stund på vad jag ska skriva den här morgonen, men det är inte helt lätt att komma på någonting eftersom mitt huvud värker lika mycket som igår och varken mina tankar eller min motorik fungerar tillfredsställande.

Det började med att jag fick för mig att vara smart på vägen till Zinken och smet över Hornsgatan redan nere vid syltan Corso för att styra stegen längst den bortglömda delen av Krukmakargatan bara för att upptäcka att just den delen givetvis inte var plogad och att jag var först ut att gå där idag så det blev plumsande i djupsnö hela vägen fram till krönet.

Väl på jobbet när jag skulle brygga kaffe så tyckte jag att det var dags att effektivisera påfyllningen av vatten i kaffekannan så jag korsade på någon vrickat vis armarna för att vrida på vattnet vilket gjorde att lyckades spruta vatten på själva hällpipen på kannan och eftersom armarna var i kors så fick min hjärna generaltilt så att jag åkte på en frysning och bara stod där alltmedan vattenstrålen dansade rakt över mitt bröst. Så nu sitter jag här både blöt och kall och surar över min egen idioti.

Efter kaffet tog jag mig en tur till toaletten för att fjöla och efteråt när jag skulle tvätta händerna så pressade jag som vanligt på tvålflaskan men det hade bildats en klump precis i mynningen så det kom inte en normal liten stråle med tvål utan fyra-fem småstrålar åt olika håll som träffade min haka, mage och väggen - ingenting hamnade i handen.

Hoppas verkligen att den här dagen inte fortsätter i samma stil för då är det lika bra att stämpla ut och supa sig full på en gång.

----------

Just idag känns det som att det är fetläge att införa dubbdäcksförbud i hela Sverige på en gång när ändå brallorna är nere. Vi har ju i alla fall bara gröna vintrar i det här landet nu för tiden. (Det finns fler pappskallar än Albin out there.)

----------

Till sist vill jag verkligen poängtera att jag är svårt för ett framtida bandy-VM i Las Vegas - det är dags för bandyn att bli en ökensport.

1 kommentar: