tisdag

Grattis Alma!

Idag fyller Albins brorsdotter Alma hela två år och som vanligt tänker man att det är sjukt hur fort tiden går. Fan, jag kommer ju ihåg när lillebror själv fyllde två år - eller det kanske jag inte gör exakt sådär, men det känns i alla fall som det var alldeles nyss som han var en liten snorglutt som sprang runt och kastade tunga saker i huvudena på mina polare när vi satt i mitt rum och försökte dricka öl på ett seriöst sätt till lite stilla musik av Strindbergs eller låtar som Torgnys Svettiga Ansikte.
Hursomhelst så går tiden som vanligt och jag är fortfarande lika stolt över honom idag som jag var då och jag är precis lika stolt över lilla Alma och hennes fesslia mamma Clara. Just idag är jag så stolt över Alma så att jag bara går runt och fnissar. Heja!

Alma spanar på datorn.



Tänk er att om sisådär 15-20 år så kommer den där lilla filuren att äga hela världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar